Physical Education Professionals and their Role in Primary Care in Curitiba
DOI:
https://doi.org/10.12820/rbafs.v.22n1p95-99Palavras-chave:
Motor Activity, Primary Health Care, Health Promotion, Physical EducationResumo
The aim of this study was to describe the inclusion of the Physical Education professor, relating historical aspects and outlining the role of these professionals in Primary Care in Curitiba, Brazil. Inclusion occurred in 2009 with the hiring of 29 professionals, 26 of whom were still employed in early 2016. Activities performed include exercise groups; individual care; clinical support; continuing education; health education; as well as participation in social control, by representing the profession at the Municipal Health Council of Curitiba and Teaching-Service integration via a Multidisciplinary Residency preceptorship. The historical background reveals advances, achievements and much more to accomplish, in a permanent and ongoing process.Downloads
Não há dados estatísticos.
Downloads
Publicado
14-03-2017
Como Citar
1.
Spinoza D, Guimarães M, Carneiro L, Borges L. Physical Education Professionals and their Role in Primary Care in Curitiba. Rev. Bras. Ativ. Fís. Saúde [Internet]. 14º de março de 2017 [citado 9º de maio de 2025];22(1):95-9. Disponível em: https://rbafs.org.br/RBAFS/article/view/8028
Edição
Seção
Seção Especial
Licença
Copyright (c) 2017 Diego Spinoza, Marcelo Guimarães, Letícia Carneiro, Lucélia Borges

Este trabalho está licenciado sob uma licença Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Ao submeter um manuscrito à Revista Brasileira de Atividade Física & Saúde, os autores mantêm a titularidade dos direitos autorais sobre o artigo, e autorizam a Revista Brasileira de Atividade Física & Saúde a publicar esse manuscrito sob a Licença Creative Commons Atribuição 4.0 e identificá-la como veículo de sua publicação original.