The importance of Physical Education classes in the socialization and interaction of children at school in relation to time in the classroom and break

Authors

  • Thauanny Cordeiro da Silva Centro Universitário do Rio São Francisco, Curso de Educação Física, Paulo Afonso, Bahia, Brasil. https://orcid.org/0000-0002-1346-8708
  • Lucio Marques Vieira-Souza Universidade do Estado de Minas Gerais, Departamento de Corpo e Movimento Humano, Passos, Minas Gerais, Brasil. Universidade Federal de Sergipe, Programa de Pós-Graduação em Educação Física, São Cristóvão, Sergipe, Brasil. https://orcid.org/0000-0002-5721-0725
  • Márcio Getirana-Mota Universidade Federal de Sergipe, Programa de Pós-Graduação em Educação Física, São Cristóvão, Sergipe, Brasil. https://orcid.org/0000-0002-9022-6251
  • Jean Lucas Rosa Universidade do Estado de Minas Gerais, Programa de Pós-Graduação em Desenvolvimento Regional e Meio Ambiente, Passos, Minas Gerais, Brasil https://orcid.org/0000-0002-9716-0718
  • Letícia Ferreira Conti Universidade do Estado de Mato Grosso, Curso de Educação Física, Cáceres, Mato Grosso, Brasil. https://orcid.org/0000-0002-9830-746X
  • João Alves de Moraes Filho Universidade do Estado de Mato Grosso, Curso de Educação Física, Cáceres, Mato Grosso, Brasil. https://orcid.org/0000-0001-8466-8865
  • Lúcio Flávio Gomes Ribeiro da Costa Centro Universitário do Rio São Francisco, Curso de Educação Física, Paulo Afonso, Bahia, Brasil. https://orcid.org/0000-0002-3437-8701

DOI:

https://doi.org/10.12820/rbafs.27e0288

Keywords:

Early childhood education, Social development, Physical education

Abstract

The study aimed to identify the influence of physical education on socialization among students in relation to classroom time and recreation. Quali-quantitative observational research was carried out with descriptive analysis of the data in a private school in Petrolândia, Pernambuco, Brazil. The results of the research show that Physical Education classes promote greater interaction among students. In conclusion, it is observed that physical education classes are of fundamental importance for the interaction of students within the school environment.

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Published

2023-03-23

How to Cite

1.
Silva TC da, Vieira-Souza LM, Getirana-Mota M, Rosa JL, Conti LF, Moraes Filho JA de, et al. The importance of Physical Education classes in the socialization and interaction of children at school in relation to time in the classroom and break. Rev. Bras. Ativ. Fís. Saúde [Internet]. 2023 Mar. 23 [cited 2024 Jul. 3];27:1-5. Available from: https://rbafs.org.br/RBAFS/article/view/14974

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